Reclama Adidas care a revoltat Grecia

Opinia publică greacă este indignată de o reclamă Adidas.
O reclamă Adidas, făcută din drone cu lumini multicolore şi reprezentând un pantof de sport, a indignat vineri opinia publică şi autorităţile din Grecia pentru că pe fundalul său se vedea Acropola din Atena, transmite Agerpres, citând AFP.
În acest context, guvernul elen a luat măsuri legale, susţinând că nu a fost acordată o autorizaţie pentru reclamă. „Procedura legală nu a fost respectată”, a declarat ministrul Culturii, Lina Mendoni, chestionată de presă şi de partidele de opoziţie de stânga. „E evident că este o imagine proastă, foarte neplăcută, e ca şi cum gheata Adidas ar lovi Acropola”, a mai declarat ea pentru radioul Skai.
Lina Mendoni a indicat că va fi depusă o plângere în instanţă împotriva „oricărui responsabil” pentru această reclamă. Filiala Adidas din Grecia nu a răspuns solicitărilor AFP de a comenta, potrivit sursei citate.
Publicată vineri pe prima pagină a numeroase ziare, fotografia a fost realizată joi seară în timpul unui spectacol cu drone organizat de compania Essence Mediacom privind promovarea unui produs Adidas pe esplanada Palatului Zappeion, o clădire neoclasică din centrul Atenei, administrată de o comisie guvernamentală şi supravegheată de Ministerul Finanţelor.
Πάνω από όλα σεβόμαστε το μνημείο, την ιστορία μας και την πολιτιστική μας κληρονομιά.
Για αυτό άλλωστε δε δώσαμε την Ακρόπολη στον Οσκαρικο Λάνθιμο αλλά στην Adidas pic.twitter.com/VScqjAJpDA— Ειρήνη A???? (@blublu21_) May 16, 2025
Conform unor relatări din presă, Essence Mediacom a solicitat permisiunea conducerii Zappeion pe 30 aprilie pentru a organiza spectacolul şi a primit permisiunea pentru o chirie de „doar 380 de euro”.
Essence Mediacom, contactată şi ea de AFP, nu a răspuns. Însă, potrivit ministrului, „conducerea Zappeion ar fi trebuit să solicite aprobarea pentru această autorizaţie de la Ministerul Culturii”.
„Există o încălcare a legii privind proprietatea arheologică”, a subliniat Lina Mendoni.
Legea privind utilizarea imaginilor siturilor arheologice din Grecia este deosebit de strictă.
Vizitat de peste 4,5 milioane de oameni în 2024, templul Partenon din vârful Acropolei datează din secolul al V-lea î.Hr. şi este inclus în Patrimoniul Mondial UNESCO.
Reclama Adidas, aspru criticată şi pe reţelele de socializare
„Acropola, un simbol global al culturii şi democraţiei, nu poate fi tratată ca fundal în scopuri comerciale”, conform Pasok, principalul partid de opoziţie (stânga). „Se pun întrebări serioase cu privire la rolul şi responsabilitatea Ministerului Culturii”, se mai arată în comunicatul partidului.
Reclama a fost criticată şi pe reţelele de socializare: „Nu lui Yorgos Lanthimos. Da pentru Adidas. Nu artei, da banilor”. La începutul lunii aprilie Ministerul Culturii a respins cererea regizorului grec premiat cu Oscar, Yorgos Lanthimos, de a filma la Acropole, susţinând că scenele din film nu se potrivesc cu imaginea sitului istoric.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți NewsExpress și pe Google News