România, pe marginea prăpastiei rutiere: Patru bombe cu ceas pe șoselele din ţara noastră

Cătălin Codescu, preşedintele Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie, atrage atenţia asupra unor pericole majore pe drumurile din România.
„Sunt patru mari factori de risc în ceea ce priveşte accidentele rutiere: unul ţine de infrastructura rutieră, al doilea este factorul uman, al treilea vehiculul şi patru – alţi factori de risc unde încadrăm fenomenele meteo extreme care, iată că în ultima perioadă sunt din ce în ce mai prezente şi, din păcate, vedem copaci căzuţi pe carosabil sau în zonele pietonale, persoane decedate ca urmare a unor astfel de evenimente.
Plecând de la aceşti patru factori de risc, constatăm, din păcate, că noi suntem la început de drum. La toate cele patru capitole suntem deficitari şi nu uşor, ci foarte rău. Uitaţi-vă la infrastructură – de-abia am depăşit borna de 1.000 de kilometri de autostradă, însă dacă mergem de la Bucureşti la Piteşti vom constata că cei 110 km de autostradă într-o proporţie semnificativă sunt improprii unei circulaţii în condiţii de siguranţă. Vedem acele făgaşe, acele denivelări mai ales în banda unu care sunt deosebit de riscante, de periculoase pentru conducătorii auto.
În tratatele de specialitate din zona infrastructuii rutiere se spune că făgaşele care au peste 2,5 cm deja duc în zona critică de risc cu privire la accidente. La noi, dacă mergem pe acest segment de drum, vom vedea că sunt făgaşe de 7, 8 chiar 10 cm şi nu intervine nimeni pentru a corecta aceste neconformităţi deosebit de importante”, a explicat, în cadrul emisiunii DC Conducem, Cătălin Codescu.
„Mergem spre al doilea factor de risc, cel uman: e o haiducie ce se întâmplă pe şosea, nimeni nu mai respectă nimic, avem agresivitate, avem indivizi care obţin permisul şi pe lângă faptul că de-abia înţeleg câteva aspecte ce ţin de legislaţia rutieră, habar nu au ce înseamnă factorii de risc din trafic, nu au dezvoltat o minimă capacitate de a anticipa factorii de risc şi de aceea ei nu ştiu să acţioneze.
De aceea, activitatea de conducere pe drumurile publice este una riscantă, dar este o activitate asumată de societate pentru că, în zilele noastre, nu mai putem concepe viaţa fără acest tip de activitate. Iar dacă ea este obligatorie, trebuie să o reglementăm atât de bine încât să diminuăm sau să ţinem sub control acest risc”, a mai subliniat Cătălin Codescu, la DC News.
VIDEO:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți NewsExpress și pe Google News