Acțiunile producătorilor de mașini din întreaga lume s-au prăbușit, după anunțul lui Trump de taxare cu 25%

Acțiunile producătorilor de mașini din întreaga lume s-au prăbușit, după anunțul lui Trump de taxare cu 25%

Acțiunile producătorilor auto din întreaga lume s-au prăbușit joi după ce cel mai recent val de tarife impuse de SUA a vizat acest sector.

Președintele SUA, Donald Trump, a declarat miercuri seara că Statele Unite vor percepe un tarif de 25% pentru toate mașinile care nu sunt fabricate în țară și că noile taxe pentru automobilele și camioanele ușoare importate în SUA vor fi permanente, scrie Reuters.

Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Porsche și Continental au pierdut împreună 4,5 miliarde de euro (4,84 miliarde de dolari) din valoarea lor de piață, joi

„Deși piața era oarecum pregătită pentru tarife suplimentare, momentul și amploarea acestora au fost neașteptate. Acest lucru agravează și mai mult sentimentul deja slab al consumatorilor europeni față de automobilele scumpe. Anticipăm că marjele producătorilor auto europeni vor rămâne sub presiune pe tot parcursul acestui an și, probabil, până în 2026.

Nu toate obligațiunile producătorilor auto europeni vor fi afectate în mod egal. Producătorii germani, care depind în mare măsură de exporturile către SUA, sunt așteptați să fie supuși unei analize mai atente din partea traderilor. Pe de altă parte, companiile cu o expunere mai redusă pe piața americană ar putea reprezenta oportunități de investiții. Ne așteptăm la o divergență tot mai mare în performanța obligațiunilor auto europene”, a precizat Howard Woodward, manager de portofoliu obligațiuni, T. Rowe Price, Londra.

„Tarifele anunțate pentru vehiculele importate în SUA sunt un dezastru pentru întregul sector. Credința că prețurile ar putea fi transferate consumatorilor și acceptate necondiționat este naivă.

Prețurile mașinilor în SUA vor crește – doar vehiculele fabricate în SUA pot rămâne oarecum stabile – dar întregul lanț de aprovizionare va fi afectat de această perturbare tarifară.

În cele din urmă, acest lucru va duce la scăderea volumelor de mașini noi, ineficiențe în utilizarea fabricilor și reducerea semnificativă a marjelor, a fluxurilor de numerar libere și, în cele din urmă, a profiturilor”, a precizat Moritz Kronenberger, manager de portofoliu, Union Investment, Frankfurt.

„Sunt multe aspecte de luat în considerare aici. Totuși, cred că principala preocupare este că aceste tarife nu doar că vor fi perturbatoare și dăunătoare economic, dar indică și faptul că reformele comerciale ale administrației Trump nu se vor încheia neapărat odată cu anunțul tarifelor reciproce din 2 aprilie, așa cum se spera anterior. Acest lucru ar putea prelungi incertitudinea comercială și ridică întrebarea: cât de radicală va fi schimbarea pe care Trump încearcă să o aducă ordinii comerciale globale?”, a spus Kyle Rodda, analist senior piețe financiare, Capital.com, Melbourne.

„Tariful auto impus de Trump va avea probabil un impact mai mare asupra UE decât asupra producătorilor auto chinezi. Taxele asupra mașinilor chinezești au fost deja majorate, iar expunerea lor pe piața americană este oricum relativ limitată. De asemenea, comentariile sale despre acordul TikTok dau oamenilor speranța că există loc pentru negocieri.

Acum pare că el este mai agresiv față de alte piețe, în loc să-și concentreze toate eforturile asupra Chinei, ceea ce ar putea atenua oarecum sentimentul investitorilor din China și Hong Kong”, a zis Jason Chan, strateg senior investiții, Bank of East Asia, Hong Kong.

„Era oarecum anticipat. Era doar o chestiune de timp… așa că poate piața a luat deja acest aspect în calcul. Un alt factor este că investitorii presupun că Trump ar putea face un pas înapoi, ceea ce explică de ce piața nu a reacționat foarte puternic.

Având în vedere că sentimentul este deja atât de negativ, este dificil ca veștile proaste să aibă un impact mai mare decât în urmă cu câteva luni”, a punctat Shane Oliver, economist șef la AMP, Sidney.

„Tarifele auto reprezintă o extindere semnificativă a războiului comercial al lui Trump. Ele riscă, de asemenea, să perturbe operațiunile producătorilor auto americani, care depind puternic de lanțurile de aprovizionare din Mexic și Canada.

Ultimele măsuri ale lui Trump vor duce probabil la creșterea prețurilor mașinilor pentru consumatorii americani, care sunt deja îngrijorați de inflație, și ar putea amplifica temerile legate de recesiune. Tarifele ar putea crește nu doar prețurile mașinilor fabricate în străinătate, ci și pe cele ale mașinilor fabricate în SUA, dacă lanțurile de aprovizionare și piesele sunt afectate de aceste taxe.

Retorsiunea din partea țărilor afectate de noile tarife auto ar putea agrava situația pentru consumatorii și producătorii auto din SUA și ar putea alimenta și mai mult îngrijorările legate de inflație și perspectivele economiei americane”, a zis Vasu Menon, director general, strategie investițională, OVBC, Singapore.

„Am fost întotdeauna sceptic în ceea ce privește discuțiile despre tarife – ce va rămâne, ce este doar o tactică de negociere, ce va fi retras în ultimul moment. Prima mea reacție a fost că acest tarif ar putea avea un impact pe termen lung.

Probabil vor exista unele excepții sau modificări pentru unii producători auto americani… Aș putea vedea cum aceștia ar putea primi unele scutiri bazate pe lanțurile lor de aprovizionare. Dar cred că Trump ar putea să aștepte să vadă cum se desfășoară lucrurile, în loc să oprească tariful în două-trei zile. Reacția mea inițială este că acest tarif ar putea rămâne în vigoare pentru o perioadă mai lungă”, a spus Chuck Carlson, director executiv, Horizon Investment Services, Hammond, Indiana.

„Aceste tarife auto se adaugă altor tarife impuse asupra oțelului, aluminiului, cuprului și tarifelor reciproce care urmează să fie anunțate pe 2 aprilie. Este greu să interpretăm această situație altfel decât ca pe un semnal pentru prețuri mai mari și o creștere economică mai slabă, ceea ce complică o aterizare economică lină.

Țările cele mai expuse la noile tarife auto sunt Slovacia, Mexic, Coreea de Sud și Japonia. Urmăriți cu atenție acțiunile producătorilor auto, precum și cursul wonului sud-coreean și al peso-ului mexican”, a precizat Prashant Newnaha, strateg senior pentru rate Asia-Pacific, TD Securities, Singapore.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți ZiarInfo și pe Google News

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *