Cafeaua dezvoltată în Franța, cultivată în Mexic și băută în România

Cafeaua dezvoltată în Franța, cultivată în Mexic și băută în România

La ibric sau espressor, fierbinte sau rece, „neagră” sau cu lapte, zahăr și arome, cafeaua este mai mult decât un produs, este un obicei, un liant social și profesional, tabiet și răsfăț, dar și multă muncă de cercetare, dezvoltare, testare, cultivare și recoltare, prelucrare și transport.

image

Departamentul de Științe ale Plantelor din Tours, Franța, parte a Institutului de Științe Agricole din Lausanne, Elveția, 40 de cercetători dezvoltă noi plante de cafea și cacao, precum soiurile Robusta, Roubi 1 și Roubi 2, cultivate în Mexic, și care produc cu până la 50% mai mult decât soiurile standard, reducând în același timp emisiile de carbon cu 30%. În paralel a fost dezvoltat Star 4, un soi Arabica cu randament ridicat, caracterizat prin dimensiunea mai mare a boabelor și rezistența la rugina frunzelor de cafea, care este testat în prezent în São Paulo și Minas Gerais, Brazilia.

Cei 40 de cercetători de la Tours fac parte din rețeaua globală de cercetare și dezvoltare care alimentează ecosistemul de inovare și care este cea mai avansată rețea de știință și inovare din industria alimentară, cu 4100 de angajați în total, în 22 de locații la nivel global, de la oameni de știință și ingineri la nutriționiști, specialiști în reglementări și multe ale specialități. 

Potrivit acestora, obiceiurile de consum ale cafelei s-au schimbat. Nu este vorba doar de o ceașcă de cafea neagră dimineața, ci și de cafea rece, cafea aromată, latte, pe tot parcursul zilei (la mijlocul dimineții, după-amiaza, seara). Mulți consumatori, în special generația tânără, intră în această categorie prin intermediul cafelei reci, în principal prin intermediul cafenelelor, iar acesta este genul de experiență pe care ar dori să o vadă livrată acasă.

Cei mai mulți oameni preferă cafeaua neagră

La nivel global, consumul arată astfel: 56% preferă cafeaua neagră și 44% mixuri, 87% caldă, respectiv 13% rece, 65% fără arome și 35% aromatizată. 71% din consumul de cafea este dimineața, 29% la prânz sau după-amiază. 

În rândul Generației Z, 30% dintre tineri preferă cafeaua rece, consumată în special după-amiaza. „Pentru Europa, inclusiv România, am atins deja 100% cafea provenită din surse responsabile, depășind angajamentul Grupului de a atinge acest obiectiv până în 2025. În 2024, a achiziționat 32% din cafeaua sa de la fermieri care implementează practici agricole regenerative. Această realizare depășește obiectivul de 20% pentru 2025, reflectând  tracțiunea puternică pe care agricultura regenerativă o câștigă în rândul cultivatorilor de cafea. Cafeaua solubilă băută de români a fost obținută din culturi adaptate noilor condiții climaterice și prietenoase cu mediul înconjurător”, explică Ramona Hărătău, Mixes Business Lead South Eastern Europe Nestlé.

Agricultura regenerativă are obiectivul de a îmbunătăți sănătatea, fertilitatea solului și biodiversitatea, ceea ce, în schimb, poate ajuta la atragerea și captarea carbonului din soluri și biomasa plantelor. Reducerea emisiilor de CO2 din agricultură prin practici care îmbunătățesc sănătatea și fertilitatea solului, cum ar fi utilizarea optimizată a îngrășămintelor organice și sintetice, culturile de acoperire, tăierea plantelor, agrosilvicultura. Solurile mai sănătoase sunt mai rezistente la impactul schimbărilor climatice.

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *