Când e gata conexiunea drumului expres Craiova-Pitești cu A1. „Felicitari! A durat doar 6 ani să terminați 120 km”

Drumarii lucrează de zor pentru a finaliza tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova-Pitești. Un segment de doar 12 kilometri, care face conexiunea cu A1, a mai rămas în lucru, la finalizarea acestuia drumul de la Craiova la Constanța fiind posibil integral în regim de drum de mare viteză.
Deschiderea celor 12 km încă în lucru este programată pentru sfârșitul acestei luni. Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, Cristian Pistol, a anunțat luni după-amiază, 14 iulie 2025, că se efectuează ultimele lucrări.
„Activitate intensă pe ultimii 12 km ai DEx 12 (Craiova-Pitești)!Până la finalul acestei luni se va deschide circulația pe sectorul acestui drum expres care face conexiunea cu A1 (București-Pitești).
La ora actuală constructorul român (UMB) efectuază următoarele lucrări:
– montare parapet
– rosturi de dilatație la structuri
– marcaje rutiere
După deschiderea acestui ultim sector se va putea circula pe întregul drum expres (121 km). Practic circulația se va desfășura, pe drum de mare viteză, între Craiova și Constanța (DEx12 – A1 – A0 – A2) pe o distanță de aproximativ 465 km”, a anunțat șeful CNAIR.

Drumarii au lucrat și luni, 14 iulie, deși au fost temperaturi de coșmar FOTo: DRDP Craiova/C. Tudor
Vestea a venit după ce pe Facebook a apărut informația că segmentul care face conexiunea între „autostrada Ford”, așa cum mai este cunoscut Drumul Expres 12 Craiova-Pitești, și autostrada A1 Pitești-București ar fi gata și că circulația s-a deschis. Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova au precizat că afirmația este falsă.
Anunțul directorului CNAIR nu a rămas netaxat de utlizatorii Internetului. „Felicitari! A durat doar 6 ani să terminați 120 km”, „Întâi ați spus aprilie. Apoi mai. S-a dus și iunie. Acum e final de iulie?!”, sunt două dintre comentarii.
„Trebuie să montați obligatoriu parapeți New Jersey între sensurile de mers astfel încât tragedii ca săptămânile trecute să nu se mai întâmple”, a avertizat un alt cititor.
S-a făcut și calculul în ore pentru drumul Craiova-Constanța. „Oltenii sunt frații dobrogenilor acum… În 3 ore jumate se ajunge la mare”, a semnalat un alt comentator, iar de aici au început adevărate controverse cu privire la timpul în care poate fi parcurs fiecare sector de drum expres/autostradă pe distanța Craiova – Constanța.
Drumul Expres Craiova-Pitești este primul astfel de drum construit în România, pentru realizarea lui insistând foarte mult fabricantul de automobile Ford (astăzi Ford-Otosan), de la Craiova. Începerea lucrărilor a fost marcată de Liviu Dragnea, în 2019, cu puține zile înainte de condamnarea sa definitivă la închisoare și încarcerarea, ulterior șantierul fiind abandonat pentru o bună bucată de vreme. Cel mai greu de realizat s-a dovedit a fi tocmai tronsonul 1, pe care Liviu Dragnea a pus prima bordură, finalizat de-abia anul trecut de un alt constructor decât cel care a câștigat inițial lucrarea.