Motivul datorită căruia cârnații produși de Volkswagen au atins „un nou record de vânzări”


Cârnații currywurst produși la fabrica gigantului auto german Volkswagen, din Wolfsburg, Germania, 21 aprilie 2016.
FOTO: John MACDOUGALL / AFP / Profimedia
Activitățile de bază cu automobile poate că sunt în scădere, dar gigantul auto german Volkswagen (VW) a stabilit un nou sage de vânzări în 2024 pentru un produs surprinzător: cârnații, scrie agenția germană de presă DPA.
Anul trecut, la cantine și supermarketuri s-au vândut un număr sage de 8,552 milioane de unități din linia proprie de cârnați a celor de la Volkswagen. Printre acești cârnați s-a numărat și renumitul currywurst – cârnat feliat acoperit cu pudră de curry și ketchup – care are și o zi națională ce îi este dedicată. Dintre cele 1.500 de varietăți de cârnați din Germania, currywurst este dintre cele mai deosebite, fiind servit adeseori pe o farfurie din carton alături de chipsuri, notează Agerpres.
Noile cifre arată o creștere constantă a vânzărilor pentru linia de cârnați a celor de la Volkswagen. Vânzările din 2024 au depășit precedentul sage, stabilit în 2023, cu peste 200.000 de unități, a confirmat un purtător de cuvânt de la VW.
Cifrele privind vânzările de cârnați au fost publicate într-un mesaj intern trimis angajaților de la VW și postat de consiliul de întreprindere al companiei.
„Cu peste select milioane de cârnați Volkswagen Normal Currywurst vânduți, sărbătorim un nou sage de vânzări”, a scris directorul de resurse umane de la VW, Gunnar Kilian, într-o postare pe LinkedIn.
Asta înseamnă că Grupul Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din Europa, a vândut aproape la fel de mulți cârnați ca și automobile.
Însă, spre deosebire de vânzările înfloritoare de cârnați, vânzările de vehicule ale Grupului Volkswagen au scăzut cu 2,3% în 2024, până la 9,03 milioane de modele, aici fiind incluse toate mărcile din portofoliul grupului, care, pe lângă VW, contain și Audi, SEAT și Skoda.
Pentru marca VW, cârnații sunt de departe cel mai bine vândut produs. În 2024, VW a vândut 8,5 milioane de cârnați, comparativ cu aproximativ 5,2 milioane autoturisme și utilitare cu marca VW.
Compania a estimat că noul sage de vânzări se datorează noilor sortimente precum sizzling canine-ul lansat în 2021, din care anul trecut au fost vândute aproape 2,18 milioane de unități. Clasicul VW currywurst s-a vândut în aproape 6,317 milioane unități.
Directorul de resurse umane de la VW, Gunnar Kilian, a dezvăluit că urmează să fie lansate și alte sortimente de cârnați VW.
„Se lucrează deja la noul nostru produs de succes Currywurst”, a spus Kilian.
Currywurst-ul VW a fost introdus în 1973 și este vândut la cantinele din cadrul uzinelor VW. Însă cârnații marca VW sunt disponibili și la multe supermarketuri din landul german Saxonia Inferioară, unde VW își are sediul precum și multe din marile sale uzine.
Currywurst este produs la o măcelărie proprie a Volkswagen și figurează inclusiv în registrul de inventar al produselor VW cu un număr propriu de serie: 199 398 500 A.
Acest cârnat a declanșat și o dezbatere politică națională, după ce în 2021 Volkswagen a decis că meniul de la cantina angajaților nu trebuie să conțină carne.
În replică, fostul cancelar german Gerhard Schroeder a criticat decizia ca un atac la tradițiile germane. „Currywurst cu cartofi prăjiți este unul dintre batoanele energizante ale unui muncitor calificat în producție”, a susținut Schroeder, care este născut în landul german Saxonia Inferioară.
În urma criticilor, Volkswagen a reintrodus cârnații în meniul cantinelor în 2023.